Relaxare prin Mindfulness

Share on facebook
Facebook

Zi de zi suntem ocupați, mereu pe fuga între casa și job. Când suntem la serviciu ne gândim la problemele de acasă și când ajungem acasă ne stresăm cu munca și tot ce reprezintă ea. Mereu ocupați, obosiți și stresați, ajungem să trăim într-un automatis, absenți mai tot timpu din propria viață.

Studiile arată că 50% dintre gândurile noastre zilnice nu sunt legate de prezent ci de regretele trecutului sau de teama viitorului.

Dacă nu ai lucrat cu mintea ta niciodată și nu ești obișnuit cu liniștea și lipsa de gțnduri, în momentru în care împlicarea acesteia nu este necesară în activitatea curentă, vor apărea bine cunoscutele gânduri de tip “cum ar fi fost daca…” prezente din cauza regreteler și a resentimentelor sau de tip ”ce voi face cu …” reprezentând îngrijorarea pentru viitor. Aceste tipuri de gânduri provoace emoții de vibrații joase cum ar fi tristete, ingrijorare, depresie, anxietate.

Pentru a scapa de anxietate, stari depresive și pentru a nu îți mai lăsă mintea să producă aceste tipuri de gânduri, ai putea să începi să practici zilnic mindfulness.

Ce este mindfulness?

Mindfulness este o tehnică prin care ești prezent la ce se întâmplă în viața ta fără a emite prejudecăți sau critici. Această tehnică de detașare față de evenimentele trăite presupune să abordezi fiecare lucru cu calm și a îi găsi o rezolvare fără a te consuma nervos. Ai nevoie să devii observator, să te dai un pas în spate pentru a găsi soluțiile. 

Apărută în urmă cu 2500 de ani, tehnica de relaxare mindfulness stă la baza meditației budiste. În zilele noastre este o tehnica integrata în diverse forme de psihoterapie, cu scopul de a face față emoțiilor negative.

Cum să te relaxezi?

  1. Observă ceea ce simți și trăiești.
  2. Descrie cu lux de amanunte gândurile, emoțiile și diferențiază realitatea interioară de cea exterioară.
  3. Fii prezent, conștient de clipa prezentă. Dacă mintea te pierzi în gânduri despre trecut sau viitor, devino conștient fără a te critica pentru asta și întoarce-te la detașare. În cazul în care simți că ești invadat de gânduri, nu încerca să le elimini ci doar să le observi.

Tehnica de mindfulness este o tehnica care poate fi practica oriunde și oricum. Dacă gătești, bucură-te de miros, de culoarea legumelor, de savoarea mâncării.

Daca mergi cu autobuzul sau cu mașina și stai în trafic, admiră copacii, architectura clădirilor sau pur și simplu ascultă muzica ce îți oferă o stare bune sau citește o carte.

Când faci duș sau te speli pe dinți, fi conștient de apa care cade pe tine, imagineaza-ți cum apa te purifică și te curăță de energiile negative.

Mindfulness poate fi practicat oriunde și oricând. Este tehnica de relaxare prin care înveți să trăiești în prezent.

La sfarsitul zilei, mediteaza, multumește pentru ceea ce ai făcut în acea zi. Nu te îngrijora pentru ziua de mâine.

Poate te interesează și ...

De ce ai nevoie să meditezi

Cum probabil ai mai auzit, rezultatele meditației sunt pozitive și nenumărate. Studiile au demonstrat că cei care meditează în mod regulat au

Iubește-te și crești personal

Viața este frumoasă si trebuie trăita la momentul prezent. Trăind la prezent devenim creatorii vieții noastre și nu victime ale lucrurilor ce

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *