Cum să faci față anxietății

Share on facebook
Facebook

Atunci când ne confruntăm cu o situație nouă, un task nou la job, o relație nouă sau pur și simplu dacă ceva se schimbă în programul nostru bine stabilit anterior, apare întrebarea „dacă va fi bine?”. Starea de îndoială, de neîncrederea în forțele proprii, gandurile negative sau panica sunt toate generate de starea noastră de anxietate.

Cum tinem anxietatea sub control?

Anxietatea poate fi controlată cu ajutorul gândurilor noastre zilnice. Dacă schimbăm modul în care gândim și modul în care reacționăm la întâmplările din viața noastră atunci putem preveni această stare de neliniște și de agitație.

Dacă te confrunți cu stări de anxietate serioase care duc deja spre atacuri de panica, recomandarea ar fi să contactezi un psihoterapeut care poate deveni un adevărat ghid și sprijin spre recăpătarea controlului asupra mintii tale. Aceasta însă nu este singura cale. În funcție de complexitatea și intensitatea anxietăți tale, poți încerca diferite tehnicii care au dat rezultate pe nenumărate persoane  cum ar fi meditația, Yoga, vizualizarea sau afirmațiile.

De asemenea, iață încă câteva sfaturi care te vor ajuta în această problemă și nu numai:

  • Fa sport! Mergi pe jos minim 30 de minute pe zi pentru a detensiona fizic corpul. Pnetru a nu te plictisi și/sau pentru a îți crea în același timp o stare de sprit plăcută un playlist cu melodiile preferate sau un podcast pe domeniul ce te interesează.
  • Creează-ți în așa fel programul încât să te poți bucura de 8h de somn în fiecare noapte. Somnul este foarte important pentru organism iar pentru mintea noastra este esențial. Lipsa somnului, oboseala, ne agita, ne afectează concentrarea și ne face să ne creem probleme imaginare și să ne agităm din motive triviale.
  • Mananca sănătos. Evită mancarea de fast food, sucurile acidulate care contin cofeina și diminueaza consumul de cafea. Studiile arată că un consum de alimente naturale îmbunătățesc activitatea cerebrală.
  • Organizează-te zilnic cu ajutorul unui plan pe taskuri. Scrie ce ai de facut în fiecare zi ți tine-te de program. Te va ajuta!
  • Roagă-te, meditează sau fă yoga. Întrodu în programul zilnic activități care să îți hranească sufletul. Alege ceea ce te reprezintă mai bine și care îți aduce liniștea sufletească mult râvnită.
  • Foarte important, lucrează zilnic cu tine pentru a renunta la dorința de a avea totul sub control. Lucrezi zi de zi alături de oameni de diferite credințe, diferite creșteri si educație, în diferite situații. Nu trebuie să meargă totul cum îți imaginezi tu. Există mai maulte cazuri fericite, rezultate doarite ale unei situații. Nu reușim niciodată să le vedem pe toate așa că rezumă-te la a obține un final fericit pentru orice evenimenti și nu unul predefinit de tine.
  • Acceptă lucrurile care vin și mulțumește pentru ele. Practică recunoștința și viața ta se va schimba cu siguranță.
  • Verbalizează ceea ce simți și gândești. Vorbind despre ceea ce simți te vei descarca și în același timp cel căruia te confesezi va întelege varianta ta și nu ceea ce și-ar imagina pentru tine în situația respectivă. De asemenea cel mai potrivit moment este cel de acum așa că spune ceea ce simți, într-un mod politicos, neagresiv, atunci când simți acele lucruri pentru a nu le îngropa alături de alte regrete trecute în subconștient.

Odată cu apariția stărilor de anxietate, pot apărea dorințe de autoizolare. Fii atent la aceste stări și nu le lăsa să se transforme într-o obișnuință.

Anxietatea nu se combate peste noapte, ci în timp cu pasi mici și siguri, cu recăpatarea încrederii în tine și în capacitățile tale.

Poate te interesează și ...

De ce ai nevoie să meditezi

Cum probabil ai mai auzit, rezultatele meditației sunt pozitive și nenumărate. Studiile au demonstrat că cei care meditează în mod regulat au

Iubește-te și crești personal

Viața este frumoasă si trebuie trăita la momentul prezent. Trăind la prezent devenim creatorii vieții noastre și nu victime ale lucrurilor ce

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *